Söndag! (fredag, lördag, söndag)

Flyttat!
helgen har gått så fort att jag knappt har hunnit blinka!
I fredags fick jag hjälp av 2 sjyssta brudar att börja flytta.
en körde bilen och hjälpte till att bära och en städade och bar!
kan det bli bättre ? =P
när pappa och robin kom fram vid 9 tiden fick de en chock av alla grejer som vi redan hade flyttat över.
vi hade varit jätte duktiga och tagit alla kartonger + några säckar.
Ebbe blev också så otroligt glad.
Vi började med att packa ut det som de hade med sig i bilen och kollade runt i lägenheten lite.
Vi gick tillbaka till den gamla lägenheten och la oss nästan på engång och sov.
Första natten kunde jag inte sova.
kunde inte tro att det var sant att dom var nere hos mig!
Jag och robin låg uppe bra länge och surrade och skrattade så vi nästan dog!
man skrattar åt mycket dåliga saker när man är trött!

lördag morgon väckte pappa oss halv 8 för att vi skulle börja fika och packa vidare.
jätte trött då men pigg på att packa över resten av grejerna.
Robin och pappa for iväg och lånade en släpvagn...
När de kom tillbaka sa de att vi inte behövde stressa de hade lånat den i 3 timmar.
men minsta lånetiden var 4 men de fick ändå hyra 3..
Det första lastet gick av bara farten.
sedan mot slutet blev det lite segare men vi klarade oss på 3 timmar iaf :P
Efter att vi har kört över alla grejerna skulle vi åka och handla lite små grejer till nya lägenheten.
passade samtidigt på att stor handla när man hade bil men kom inte på så mycket att handla så det blev inte så värst mycket ändå.
efter handlingen kände vi att vi började bli hungriga så vi for till Nattkröken och åt.
MYCKET GOD KEBABTALLRIK
Allting var så himla perfekt.
När klockan började närma sig 6 så var jag helt slut.
mina ögon bara for ihop och jag trodde verkligen att klockan var 8-9 iaf.
men inte det inte.
Vi hade en liten mys kväll där då och kollade på lite tv och drack lite glögg.

Fick då användning för mitt glöggset =)
Det var så härligt att sova i ett eget rum!

Söndag då.
vaknade av att pappa var uppe och fixade med några lådor i köket som inte funkade som dom skulle :P
han hade tydligen varit varken sedan 6 :P
klev upp och fikade och donade på lite.
vi gick också för att leta efter förrådet men hittade det inte.
ingen nyckel passade så kanske har fått fel nyckel.
tittade också in i tvättstugan..
Stor och gammal =P
men men ungefär klockan 10 så far robin och pappa hem.
jag gick då bort för att skrubba andra lägenheten och det var sååå tråkigt
men som tur var så hjälpte "grannen" också till!
sen så hjälpte maria till med att bära tillbaka lite grejer hit och vi tog en prommis till ICA för vi skulle baka! =)
sedan återvände vi till var sitt och lagade maten.
Jag fick göra lasagne i min Ugn!
jag har inte haft en egen ugn förut så de var skoj och gott blev det med :P
sedan dök maria upp igen och planerade lite gardiner och lagade lussekatter =P
samtidigt gjorde jag ett pepparkakshus......
Det var verkligen inte min dag idag.
Brände mig på det stekheta sockret som man sätter ihop huset med.
och hela huset fick lagas på flera ställen så de var bara skit :P
ska göra ett nytt sen. ordentligt :P
Ebbe ligger fortfarande och väntar på att pappa och robin ska komma tillbaka.
hoppas att han förstår snart att dom inte gör det.
Nu sitter jag bara och myser framför tvn och det är såååå skönt.
härligt härligt.
Bilder kommer upp senare =)
Nu ska man börja längta till nästa helg då det är inflyttningsfest då.
Hoppas bara att jag har hunnit fått upp allt då då ;)

Hörs!



Kommentarer
Postat av: Helen

Lycka till i din nya lya.

2009-11-30 @ 15:33:03
Postat av: mig själv.

tack =)

2009-11-30 @ 21:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback