Bilbrand

Vaknar av att det kommer en ganska hög knall..
Jag börjar genast svettas och tänker att de är någon som skjuter någon utanför..
Eftersom de har varit lite sånt nu på sistone i de här området.
Så ligger kvar i sängen för att jag inte vågar kliva upp.
Då kommer det en smäll till..
Bara väntar på att det ska komma ett skott genom fönstren här..
Men då kommer det två snabba smällar till..
Då ser jag att något blinkar så jag tänker att polisen nu har fått fatt på dom..
Så jag vågar kliva ur sängen..
Men med skakiga ben så klart!
Men upptäcker att det brinner i bil och buskar på parkeringen utanför..
i närheten av min egen bil.
Tur att man stod på kanten.
Tänkte parkera lite längre in så att de inte ska sno mina extra lysen..
men de gjorde jag inte..
Som tur var..
Var ju bara tvungen att gå ut en sväng.
Och antagligen är den anlagd branden..
polisen far runt och snurrar lite nu också..
kanske letar de efter någon..
Kommer att skriva imorrn igen när de står med i tidningen..
Kommer också lägga upp en bättre bild imorgon i ljuset..

Min värsta mardröm är verkligen bränder..
Mina ben är fortfarande svaga och jag undrar om de verkligen har släckt allting..
För de har åkt därifrån nu..
Bara att se lågorna slå över taket på min egen bil..
gör mig skraj att köra bilen överhuvetaget!
helt omöjligt att den ska kunna börja brinna nu efteråt men iaf..
Bara tanken att det har varit lågor i närheten gör mig skraj..
kommer garanterat inte kunna sova något i natt heller..

Så det blir att kolla på tv resten av kvällen..
och bara göra det bästa av situationen..



(det är då min bil som står här närmast kanten..
det är 2-3 bilar emellan. och buskarna framför.)


Kommentarer
Postat av: Ulla

Usch så otäckt! Jag är också alldeles nojig när det gäller bränder. Drar ut TV-sladden t.ex. till somligas hånflin...

2011-11-12 @ 10:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback