Tisdag

Först och främst!!

GRATTIS EBBE 5 ÅR IDAG!! <3


Andra praktikdagen idag!
Idag mår jag lite bättre.
var inte helt slut idag och ingen huvudvärk!
la mig dock och vilade lite ändå efter skolan..
Nyss har jag tränat hundarna lite..
Måste försöka få Lilly intresserad av annat än godis..
Hon är inte ett dugg intresserad av bollar..
Hon gillar bara att jaga dem när de rullar sen skiter hon i dem.
Så nu tänkte jag ha hårdträning varje dag.
och se hur lång tid det kommer att ta innan hon springer och hämtar en boll!
ett stort projekt känner jag.
men blir så glad när jag ser att hon gör framsteg..
Så ska försöka skriva om varje träningstillfälle och framsteg!

Så dagens mål blev mycket längre än väntat..
använder så klart klickern..
Hon kan redan till en viss mån apport..
Men inte tycker hon om det.
SÅ vi började leka med bollen och försöka få den intressant..
Som sagt..
hon gillar jakten sen inget mer..
Så dagens resultat blev att hon bara ville plocka upp bollen med munnen..
från min hand då.
Och bara att hon greppar bollen överhuvudtaget.
Hon fattade detta otroligt snabbt..
men hon är en väldigt söt och lugn tjej..
så hon gillar inte att ha saker i munnen. (annat än mat)
Hon försökte med alla möjliga saker först.
Peta med tassen..
använda båda tassarna..
rulla på bollen osv.
Men till slut efter 10 min tjat tok hon bollen!

Sen var det ebbes tur..
vi körde de vanliga..
dra igenom allt han kan och har som inget mer nytt jag vill träna han.. :/
har lite idétorka..
men ska nog googla lite så han också får lite hjärngympa.

Så nu ska vi kolla lite på tv sen sova!
en ny dag imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback